Vračilo blaga in reklamacije

 

1. Pravica do odstopa od pogodbe

Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, ima potrošnik pravico (iz 43.c člena Zakona o varstvu potrošnikov), da v 14 dneh na elektronski naslov (mojca.korazija@fambienti.com) ali po kakšnem drugem komunikacijskem kanalu nedvomno sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Šteje se, da je sporočilo pravočasno, če je pošiljka oddana v roku. Edini strošek, ki bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, je neposreden strošek vračila blaga. Če potrošnik odstopi od pogodbe, mu bo naše podjetje vrnilo vsa opravljena plačila najkasneje v 14-ih dneh po prejemu sporočila o odstopu od pogodbe.

 

2. Od kdaj teče rok za odstop od pogodbe?


Če je podjetje v celoti izpolnilo obveznost iz 43.c člena Zakona o varstvu potrošnikov, začne teči rok za odstop od pogodbe pri dobavi blaga od dneva, ko je potrošnik sprejel blago.

 

3. Obveznosti prodajalca pri odstopu od pogodbe


V kolikor v primeru odstopa od pogodbe, na željo kupca ni bila izvršena zamenjava blaga, prodajalec vrne celotno kupnino v roku 14 dni od prejetja obvestila o odstopu od pogodbe. Prodajalec vrne prejeta plačila potrošniku z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.

 

4. Vračilo blaga, kupnine

 

Kupec mora artikel vrniti prodajalcu nepoškodovan in v nespremenjeni količini, razen če je artikel uničen, pokvarjen, izgubljen ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv kupec. Kupec odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.

 

Vrnjeno blago pošljite na naš naslov: 4C d.o.o., Dušanova 12, 2000 MARIBOR

 

Obrezec za vračilo blaga prenesite tukaj >> Obrazec za vračilo blaga.

 

Potrošnik mora blago, s katerim iz kakršnega koli razloga ni zadovoljen, prodajalcu vrniti v 14 dneh po oddanem sporočilu o prekinitvi pogodbe. Opozarjamo, da mora biti blago za povračilo celotne kupnine, nepoškodovano in nenošeno/neuporabljeno . Potrošnik ne more in ne sme prejetega blaga uporabljati v času do odstopa od pogodbe.

 

Ne gre namreč za nakup na preizkušnjo: nakup na daljavo potrošniku ne daje več pravic, kot jih ima ta pri nakupu v navadni trgovini. Potrošnik sme tako opraviti zgolj ogled in preizkus prejetega blaga v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja in kot je to običajno v prodajalnah (npr. pomeri oblačilo). Vsakršno »preizkušanje« in drugo rabo, ki odstopa od navedenega, je mogoče šteti za uporabo blaga, kar pomeni, da potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.

 

Priložena mora biti kopija računa in vsi ostali spremni dokumenti. Kupec sam nosi breme za nevarnost izgube, poškodbe ali uničenja izdelka, ki ga želi vrniti ali zamenjati, razen če je do tega prišlo brez njegove krivde. Edin strošek, ki bremeni kupca v zvezi z odstopom od pogodbe je strošek, ki nastane pri vrnitvi predmeta nakupa.

 

Pri odstopu od pogodbe, kjer je bila koriščena promocijska koda oz koda za popust, se ta sredstva upoštevajo kot popust in se uporabniku ne vrnejo. Na TRR uporabnika se vrne le vplačani znesek.

 

Odstop od pogodbe ni možen v primeru naročila produkta, ki je izdelan po njegovih navodilih in prilagojen njegovim izrecnim zahtevam-izdelava po naročilu (skladno z 2. točko 5. odstavka 43.člena ZVPot).

 

5.Jamstvo za skladnost blaga

Kaj je jamstvo za skladnost?

Jamstvo za skladnost blaga, digitalne vsebine in storitve je pravno opredeljena pravica kupca, ki jo ima potrošnik v razmerju do prodajalca. Jamstvo iz naslova skladnosti lahko potrošnik uveljavlja pri nakupu katerega koli izdelka, storitve ali digitalne vsebine, če ta ne deluje, nima lastnosti, ki bi jih moral imeti, ali kako drugače ni skladen s pogodbo. Jamstveni rok je 2 leti.

 

Podrobnejše informacije o jamstvu za skladnost

Kupec, ki je potrošnik, lahko pri podjetju 4C d.o.o. uveljavlja svoje pravice iz naslova jamstva za skladnost blaga, če so izpolnjeni pogoji, določeni v Zakonu o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 130/22, ZVPot-1). 

Kupec uveljavlja svoje pravice iz naslova jamstva za skladnost blaga, če o neskladnosti obvesti 4C d.o.o. v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena. 4C d.o.o. je odgovoren za vsako neskladnost blaga, ki obstaja ob dobavi blaga in se pokaže v dveh letih po dobavi blaga. Kupec mora v obvestilu o napaki natančneje opisati neskladnost in 4C d.o.o. omogočiti, da stvar pregleda. Obvestilu o neskladnosti je potrebno priložiti kopijo računa. Obvestilo o neskladnosti lahko kupec 4c d.o.o. sporoči po e-pošti na naslov: info@4c.si ali pa pošlje po pošti na naslov 4C d.o.o., Dušanova 12, 2000 Maribor.

Kupec lahko od 4C d.o.o. zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko je 4C d.o.o. obvestil o neskladnosti, ki ne sme biti daljši od 30 dni, brezplačno odpravi neskladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za kupca, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in namen, za katerega naročnik potrebuje blago. Rok se lahko podaljša za najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar ne dlje kot za 15 dni. 4C d.o.o. bo kupca obvestil o številu dni za podaljšanje roka in razlogih za podaljšanje pred potekom 30-dnevnega roka. 

Kupec, ki je pravilno obvestil 4C d.o.o. o neskladnosti, je upravičen, da po sledečem vrstnem redu:

  • od 4C d.o.o. zahteva brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga;
  • od 4C d.o.o. zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.

Če je obstoj neskladnosti na blagu sporen, bo 4C d.o.o. kupca o tem obvestil najpozneje v roku 8 dni.

 

6. Vračilo kupnine

 

Prodajalec vrne prejeta plačila potrošniku v 14 dneh z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.

 

10. Ko blaga ni na zalogi

 

Zgodi se, da potrošnik odda naročilo preko spleta, prodajalec ga potrdi, kasneje pa sporoči, da naročenega blaga nima na zalogi; blago je bilo že plačano. Podjetje mora izpolniti svoje obveznosti v roku 14 dni od sklenitve pogodbe, razen če se stranki dogovorita drugače. Če blago ni na razpolago in prodajalec zato ne more izpolniti svoje obveznosti, mora o tem takoj obvestiti potrošnika in mu vrniti vsa opravljena plačila, če pa kupec ni plačal ničesar, mu prodajalec ne vrača ničesar. Prejeta sredstva je potrebno vrniti takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v 14 dneh.

Vir: Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot, Uradni list RS, št. 98/04 -; UPB, 117/04 Skl. US, 46/06 Odl. US, 114/06 - ZUE, 126/07, 86/09, 78/11, 38/14, 19/15)

 

Maribor, 15.12.2023

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih